1 China 00 1 00 1 0 # 39; de binnenlandse honingconsumptie is gestegen naar de eerste plaats ter wereld.
0010010 nbsp; In 2001 bedroeg de honingproductie 252000 ton, minder 107000 ton export en het verbruik op de binnenlandse markt was ongeveer 145000 ton. Tegen 2012 was de honingproductie 448000 ton, minder 110000 ton export en bedroeg de binnenlandse consumptie ongeveer 338000 ton, 2. 33 tijden van binnenlandse verkoop in 2001. Sinds 2 008 is de honingconsumptie op de binnenlandse markt jaarlijks meer dan 300000 ton, meer dan driemaal het exportvolume.
2 China 0010010 # 39; de honingconsumptie per hoofd van de bevolking is het afgelopen decennium verdubbeld.
In 2012 bereikte het binnenlands verbruik 338000 ton. Volgens de nationale bevolking van 1. 347 miljard [10], gepubliceerd door het National Bureau of Statistics, heeft de consumptie per hoofd van de bevolking meer dan 250 g bereikt, meer dan verdubbeling in tien jaar. Hoewel het verbruik per hoofd van de bevolking ongeveer 500 g is vergeleken met dat van de Verenigde Staten en 1 000 g in Duitsland, ligt het dicht bij dat van Japan. China 00 10 0 10 # 39; het verbruik is 4 keer dat van de Verenigde Staten, 2 keer dat van Europa, en een groot aantal mensen maken China tot een waar honingconsumptieland.
3 De toename van het Chinese volk 0010010 # 3 9; het bewustzijn van de gezondheidszorg heeft geleid tot de verkoop van honing.
Na de hervorming en openstelling is de levensstandaard van mensen 0010010 # 39 jaar na jaar verbeterd, vooral in de afgelopen jaren is het bewustzijn van de gezondheidszorg toegenomen. Veel consumenten gebruiken honing als voedsel voor de gezondheidszorg, een product voor tweeërlei gebruik van medicijnen en voedsel. De consumptie van honing neemt toe en de consumptie van honing neemt toe. Volgens het rapport van China Medical News van 26 april 2013, waren producten voor de gezondheidszorg de afgelopen jaren een van de snelstgroeiende industrieën op de binnenlandse markt. Volgens statistieken bereikte de marktschaal van gezondheidsproducten in China 26 0 miljard yuan in 2010. Honing, waarvan wordt aangenomen dat het een gezondheidsfunctie heeft, heeft de mogelijkheid van marktontwikkeling ingeluid.
4 Door een verdere onderverdeling van het product groeit ook de honingmarkt voortdurend.
In de afgelopen jaren worden steeds meer honingproducten geclassificeerd volgens verschillende honingplanten en verschillende regio's. China Bee Products Association ontdekte in het marktonderzoek dat er in sommige supermarkten en speciaalzaken tientallen honingproducten zijn genoemd naar honingplanten. Onlangs zijn er veel honingproducten die worden gekenmerkt door geografische aanduidingen, zoals noordoostelijke zwarte bijenhoning, Xinjiang zwarte bijenhoning, Jingxi witte honing, zhongfengtu-honing, enz. Daarnaast zijn er dagelijkse chemische producten, cosmetica, alcoholproducten en producten voor de gezondheidszorg op basis van honing komt ook tevoorschijn in een eindeloze stroom. Dit verrijkt niet alleen de markt, maar biedt ook meer keuzemogelijkheden voor consumenten.